Saturday, December 18, 2010

Tanx To Skype

May be orang akan kate saya ketinggalan zaman ke ape ke sebab baru nak gune Skype
I dont care lah ape orang nak kate...
Macam teruje gile gune Skype tau!!!

Tapi saya tak tau nak gambarkan perasaan saya sekarang nie...
Memang seroonok sangat walaupun dapat cakap beberapa minit je dengan Dila Umar... Kat sane tengah musim salji.... Sangat seronok n dy ade bagi gamba dy belajar kat sane... Dila kirimkan jugak gambar salji yang baru turun pkul 10.52a.m. Malaysia bersamaan 11.52 a.m Jepun.

Ni gambar hostel Dila yang kene salji....

Ni dy Dila Umar...

Bagi saya, Dila sumber inspirasi saya untuk belajar ke luar negara. Sebab saya tengok dia seorang yang sangat kuat dalam hidup. Kental, walaupun dia cuma seorang gadis diperantauan. Pandai membawa diri, patuh dan sayangkan Allah... Saya SANGAT KAGUM dengannya... 

Jujur saya katakan, saya memang cemburu dengan kawan-kawan yang kebanyakannya dah smabung belajar ke luar negara (nie budak2 skolah saya lah). Rezeki masing-maisng kan.... Mungkin rezeki saya lambat siket untuk lawat n belajar ke sana. tapi, saya akan berusaha sedaya upaya untuk belajar ke luar negara, Jordan. Sambung bidang yang saya impikan, fiqh, Insya Allah... Ya Allah, kuatkanlah semangatku untuk belajar dan merantau di bumi-Mu yang luas ya Allah.... Berikanlah aku kesempatan untuk menangguk ilmu-Mu di Jordan nanti ya Allah... Perkenankanlah doaku ya Allah.....

Betul...Bukan senang nak belajar di negara orang. banyak dugaan. Moga aku kuat menghadapi segala mehnah dugaan-Nya....
Amiin ya rabbal 'alamiin....

No comments:

Post a Comment