Sunday, December 12, 2010

Ego Tu Penting Sangat Ke Nak Dipertahankan?

Assalamualaikum wbt...

Kadang-kadang rase tertekan itu ada dalam berkawan
Mungkin orang akan cakap biase lah, adat berkawan...
Ye...memang biase tapi sekali terkena memang berbisa...
Mungkin saya yang salah tapi saya tak sedar?

Ego....
Ego dalam berkawan tu perlu ke?
Saya cuba untuk ego tapi saya takkan berjaya
Kadang-kadang saya tertanya-tanya, kenapa saya diberi hati yang lembut untuk mengalah?
Geram... Itulah yang dapat saya katakan...
Macam status saya dalam facebook,

kan bgus kalau dah tau buat salah mintak maaf
ni tak, nak owg len mnx maaf dlu, dy xyah wat
xpe mmg sush nk lenturkan ego2 orang ego
terima kasih kerana bersikap sedemikian kerana Allah Maha Adil

Jadi geram bile mase gurau-gurau kenakan orang lain, kalau orang dah bagi sign diam tu bukanlah reti nak mintak maaf ke ape... Tapi kalau terkena balik kat dy, kawan yang len bukan men beria sruh delete postage segala (maksudnya samalah kena mintak maaf kan kalau cmtu??) So, dengan berbesar hati, saya dah delete postage yang diorang suruh. Kalau pun saya dah tegur2 dengan dorang balik, agak2 boleh ke nak padamkan geram? Maaf saya memang agak alam nak maafkan orang nak-nak lagi pada orang yang EGO dan TAK PERNAH RETI NAK MINTAK MAAF. Kalau bergaduh dengan orang lain, benda lgi small matter bukan maen kelam-kabut mintak maaf!!!  Susah rupanya nak ikhlaskan hati maafkan orang lain.. Tapi bagi yang terlibat yang menyatakan kemaafan, terima kasih. Bukan nak menagih maaf tapi xtau macam mana nak ajar korang untuk rendahkan ego korang...

Orang kata, kalau kita mnx maaf dari orang, kita rendahkan ego kita. Betul... Habis takkan selamanya nak aku jugak yang start minx maaf walaupun korang yang kenakan aku?? Hurm...

Apa-apa pun, semoga berbahagialah dengan pilihan EGO anda.

No comments:

Post a Comment