Friday, December 10, 2010

Ayah....

Assalamualaikum...

Walaupun saya kat rumah sekarang, tapi saya tengah chatting dengan Ateh, adik ayah saya (sebab ayah saya anak sulung). Saya tengah tahan nangis bile borak dengan ateh saya nie...

[Suzana Husin] : ayah skang camana
                          sihat x dia
                          ateh jarang tanya2 khabar
                          x pandai ngat nak borak ngan ayah
                          hehe
                          ngan adik beradik lelaki
                          kalau xde hal
                          x sms
                          kecuali pakcik
                         dia tu rajin tel org
                         hehe

[You] : ayah mcm tulah
            ok2 aje
            ;p

[Suzana Husin] : ayah takat ni ada penyakit apa2 x
                         ateh kesian ngan ayah afi tu
                         dalam adik beradik
                         rasanya dia paling keje kuat
                         dr muda
                         kuat keje
                         wan slalu ckp gtu

[You] : erm aah
            ad lah jugak skit2

[Suzana Husin] : sikit2 tu means
                         ayah ada darah tinggi ke
                         kencing manis ke
                         jantung ke
                         ke sakit cam demam2 gtu je

[You] : ade~~
            sume ade~~
            ayh dh byk kali pengsan2
            tp xtau sbb pe

[Suzana Husin] : jantung pun ayah ada ke
                         hm nape afi x bgtau
                         xde sape2 cite pun
                         :(:(
                         sedih lak ateh dengar
                         kalau ateh call ayah
                         tanya sihat x
                         memanjang kata sihat


Bukan tak moh gtau lah ateh.... Mama ngan ayah memang bukan jenis nak cerita-cerita kat ktowg jugak ateh... 

Saya engat lagi... 1 Disember 2010, memang btul2 xde wet... Pastu kami pulak nak kene bayar yuranutk journey ke Melaka n Johor. Xde wet sangat betol2 tinggal seposen. ATM pulak xleh gune!!!! Terpakse tebalkan muke tanye ayah bile nak masukkan duit... Pastu gtau mama and ayah ATM xleh gune. Memang wet dalam poket tinggal seringgit je... Pastu mama msej kate nak datang KUIS anta wet... Ya Allah time tue terharunya.... Ada tak mak ayah len macam mama and ayah saya?

Saya tau dorang sngat sayangkan kami, anak-anaknya.... Tapi saya nie antara anak yang degil, suka ikut kepala and jarang nak dengar cakap mama and ayah... Kakak mintak maaf banyak2 ma....ayah....

Mama tak bagi saya join persatuan, saya join...
Ayah tak kasi saya g Gua Senyum, saya pegi...
Mama tak bagi saya attend mjlis sanding Dayu, saya g jugak....
Mama and Ayah suruh saya tumpu belajar je, saya xleh....
Sebab saya rase saya kene bz untuk wat saya betul2 fokus untuk belajar...
Soe mama and ayah...
Untuk belajar, kakak kena ikut gaya kakak...

Mama...Ayah... Kak mintak sangat jangan risau kalau kakak ikut program ke persatuan ke pergi mana-mana
Doakan kakak selamat
Sebab kakak memang utamakan belajar walaupun ade gak wat mende2 laen...
Sayang semua!!!!

No comments:

Post a Comment