Sunday, October 30, 2011

Proses Mengemas Barang

Salam semua...

Dari malam tadi sampai lah la ni dok mengemas barang nak balik. *mengemas lah sangat kan... haha* Saya jugak untuk pertama kali menonton cerita Master Chef. Tak yah ada astro pon xpe yang penting ada internet nak download...

Saya tengok secara online. *Alamak, skema lah pulak ayat.* Kalo sesape yang rase nak tgok boleh klik sini. Tanx kepada mediaprima tv. Banyak cite best leh donlod... 

Sebenarnya mula-mula takde lah nak tengok sangat kan, cuma sejak suka nak cuba resepi-resepi baru, so saya saje-saje lah tengok, sambilan pulak nak mengemas bebarang nak balik ke KUIS esok *walhal bile cite nie on je, tangan tibe-tibe off pulak...hahaha*

Best! Tapi... taknak suami chef. Kang banyak songeh plak nak komplen-komplen bagai soh masak ala-ala chef... Haihhh. Tapi cerita nie dia ajar betul-betul soft skill sebagai chef. Saya tengok masa dorang dapat cili, then suruh masak berasaskan cili, dorang terror gile!!! Paling suka dengan Felix! Seriously humble gile, even dia non-muslim. Saya rasa sume juri pun suke dengan skill dy walaupun ada yang try duga-duga dia, "Awak rasa masakan awak ni mampu melayakkan awak terus di sini ke?" Dia jawab, "Saya hanya mencuba tapi saya mencuba yang terbaik." And he is the first along this time! 

Selain saya boleh tau sikit-sikit pasal soft skill memasak, saya juga belajar tentang keyakinan. Yup! Jangan over confident, jangan tak confident langsung. Confident tue penting untuk kekuatan kita terus melangkah kehadapan dan sentiasa berwaspada dengan segala cabaran sepanjang kita berjuang. Tak kesah lah, kat Master Chef ke ape ke... Saya lebih fokus kegunaannya pada masa depan.

Ok, nak sambung buat apa yang patut sementara tengak donlod crite Master Chef nie. Master Chef tengok sampai Episod 4, Putri Yang Ditukar sampai Episod 19. Akan sambung tengok bile balik rumah... 
Tataaaaa. Salam..

p/s: mase tengok Master Chef, rase kalo saya yang kat sini, pengsan tak bangun-bangun lah... haha memang bukan bidang saya lah memasak kreatif-kreatif nie. biasa-biasa je boleh la... takde ke nak buat pertandingan telur goreng tercantik ke...nasi tergebu ke... wahahahahahahahahaha =p


No comments:

Post a Comment