Sunday, October 16, 2011

New Born of My Blog!

Assalamualaikum semua!

Proses renovation xhabes lagi sebenar nye.. Tengah nak menacri new template untuk background blog nie.. Cume, tibe-tibe pagi tadi saya rasa nak renovate lagi bende-bende lain. Antaranya termasuklah gambar untuk blog dan juga nama blog. Ok, blog saya yang sebelum nie, saya kasik name "Mencari Secangkir Redha Illahi" dah saya tukar pada DUNIA HITAM DAN PUTIH.

Mungkin ada yang tertanya-tanya, kenapa Hitam & Putih? Tak Ungu & Biru ke, Hijau & Kuning ke, Kuning & Selangor ke... *okey, tue kale bendera Selangor Terchenta*.. Saya....sangat mencintai dunia perundangan. Bagi saya, seluruh jiwa saya tertumpah hanya untuk undang-undang syariah. Did u ever know, warna law itu warna lain? Totally not! Only black and white. Besides, i love black too much, as i do love purple! Bukanlah nak kata saya nie hebat law ke ape ke...tidak sama sekali. Out of topic!

Saya mempunyai cita-cita saya yang tinggi dalam bidang ini. Dulu, masa lepas saya habis Diploma *actually tak lah dulu sangat kan...* saya sendiri keliru, nak teruskan Bachelor dalam bidang Syariah atau Syariah Law atau Fiqh. Tapi secara jujurnya, saya tak minat sangat Syariah sahaja. Sebab saya nak belajar benda yang bervariasi. Tapi, hati saya memang lebih pada nak fiqh dan syariah law. Allah dah pun pilihkan untuk saya, yang mana DIA tahu lebih baik untuk saya. DIA tahu yang mana saya mampu.

Saya teringat Najaah cakap *nie budak kelas mase diploma* takde satu bende pun dalam hidup nie yang terlepas dari Allah. Serious! Memang betul. Saya memang hayati kata-kata dia, bile saya apply kan dengan situasi hidup. Match! Even kalau kita dah dapat satu rezeki yang kita nak sangat selama nie, tapi jangan lupa kebesaran Allah yang pegang hati kita. Kalau DIA kata rezeki yang DIA bagi tue memang terbaik untuk kita, walau seribu yang menghalang, kita akan dapat jugak rezeki tu. Tapi, kalau DIA tulis itu bukan yang terbaik untuk kita, walaupun dah ada dalam genggaman kite, rezeki tu akan terlepas jugak. See?

I'm is a person that will get what I dream for... If I say black, so my answer is black till the end. I will not easily goes to change my stand and I will always do my promise, biiznillah. I am a person that totally hate the person who disobey Allah *of course lah*, love to lie and love to broke any promise that they make. For me, it was too hard to believe this type of person, which always have a fake personalize. Eh...eh..eh... Dah jauh pulak melalut.

Ok, last but not least, insya Allah, this is myself on my future:

Please pray for me


Thanks for visiting, readers!
Allahu yubarik 'alaikum! ^__^

No comments:

Post a Comment