Saturday, October 1, 2011

Tak Payah Nak EGO Sangatlah!

Bismillahirrahmanirrahiim...
Assalamualaikum wbt...

So sorry... Entry kali nie sebenarnya adalah sebab malas dan bengan dengan sikap manusia yang suke nak panjang-panjang cerita. Orangnye jauh lah dari saya pun...boleh nak carik masalah... Sampai rase malas nak tengok fb berkaitan anda ke ape ke... Masalahnye, kat home slalu nek status anda.. Mungkin, nie lah natijah yang saya kene terima untuk satu saat yang sukar bila saya dah buat keputusan demi masa depan saya, anda kire engat saya nie dah bangkitkan sejuta kemarahan anda sebab tak ke sane. Bukan saya nak panjangkan cerita tapi bile anda yang start buat tak tau.. Ok FINE. Dan kalau tue keputusan anda, saya pon malas nak gaduh untuk benda-benda uneducated camnie. Anda pun lagi educated dari saya, high class dari saya sume dari sume sudut dan saya redha untuk tak nak amek tau pasal anda... Ape-ape! Sebab saya rase takde gune nye, mende kecik, nak diperbesar-besarkan, nak melayan ego anda lagi... Penat!!

Terbaca artikel anda di blog anda, susah untuk memaafkan. Kenapa saya terase ye? Sebab saya ingat kata-kata anda, kalau saya tak sambung ke sana, anda marah gile dengan saya sebab masa tak dapat saya kecewa   sangat cerita kat anda. Anda... saya mintak maaf sebab sepanjang jadi kawan, saya tak pernah jadi kawan yang menyenangkan anda.... Saya mintak maaf sangat-sangat. Dan saya akui, memang andalah teman paling rapat untuk saya bercerita dan selesa bercerita... Dan andalah kawan yang terapat dengan saya... Dan andalah tempat saya menangis dan ketawa. Saya begitu selesa kawan dengan anda, walaupun ada selisih faham. Bila kita selisih faham, kita takkan bertegur sapa kan? Walaupun salah itu dari awak. Selalu saya ingat walaupun saya tak nak ingat. Dan bila saya sangat terasa dengan awak, saya balik rumah! Cari ketenangan dan mohon mengundur diri. Sekarang??? Saya dan anda memang dah jauh.

Sorry... Jangan anda nak pertahankan ego anda tu... Ingat ego anda tue boleh hapuskan segala-galanya ke? Saya nie mengaku, taklah sebaik anda, tak sehuffaz anda. Memang tak mampu nak tandingi anda tapi anda cubalah matang dan terima hakikat, umur kita dah dewasa. Walaupun tak berapa nak besar sangat angka umur anda tue tapi cube sama-sama pk... Dah boleh nak berfikir kan... 

Ok, entry kali nie ialah luahan perasaan yang sangat tajam, cuba saya pendam tapi last saya yang sakit. Buat yang sakit mata membaca, maaf. Saya memang suke tulis ape yang saya rasa kat blog saya nie. Maaf memang mulut saya jahat, nak kata saya jahat saya tau, tak payah cakap. Cume kali nie memang sangat tertekan dengan keegoan. Tak kesahlah awak budak mane sekalipun, satu je prinsip saya, memang saya malas nak layan orang yang ego dan suka buat kepala sendiri nie. Sebab saya sangat penat... Lagi-lagi kalau orang yang sama....

Ok, xde mood nak cakap panjang pasal hal nie. Maaf, entry kali nie memang berbahasa tajam.

No comments:

Post a Comment