Friday, October 21, 2011

Merepek Sekejap

Salamun 'alaik semua!

31 Oktober nie insya Allah akan melangkah ke alam baru, akan sambung pelajaran ke peringkat Degree, insya Allah... Kawan-kawan lain mase SBPI dlu dah berbondong-bondong nak abeh degree, saya baru nak step on degree kan? By the way, I accept all that HE fated to me.. Just redha and feel easy-going with what that i've todays and the day foward... Saya yang taknak pilih Matriks sebab saya memang boleh gile kalo saya teruskan dalam bidang yang saya tak mampu. Ramai jugak yang kate, "Alah, tak cuba dah mengaku kalah." So sorry, nie bukan mase untuk cube ke atau mengaku kalah, itu semacam memperjudikan masa depan sendiri sedangkan itu masa depan kita. Baik buruk kita yang tentukan, kan? Kalau kita rasa mampu untuk go on with THE ONLY CHOICE, go on. Tapi prinsip saya, selagi mana kita ADA PELUANG UNTUK MEMILIH, pilihlah berdasarkan kemampuan kita for the sake of ours, not others.

Okey, dah termembebel lah pulak. Entry kali nie, saya nak bagitau betapa saya sangat-sangat sedang mencari cerita Detective Jepun, selain Detective Conan, Shibatora Keiji & Tokyo Dog. Most of these stories is JAPANESE! Rinduuuuuu nak belaja Jepun *tue lah dulu mase kelas Jepun, konon-konon bosan lah kan... subjek tak masuk SPM..* Sebenarnya, pengetahuan bahasa tue sangat penting. Lagi banyak bahasa yang kita tau, lagi luaslah medium kita untuk berkomunikasi dengan pelbagai kaum dan juga semakin tinggi peluang kita berdakwah kepada kaum-kaum dari pelbagai negara yang berbeza. Saya tak terer sangat dalam Bahasa Jepun, tapi minat untuk belajar balik tu tetap ada walaupun tak tinggi sangat. Through off cerita-cerita Japan yang saya tengok, as long ada subtitle, it helped me a lot to get improve in this languange. Insya Allah, saya jugak bercita-cita nak memperdalamkan penguasaan bahasa asing satu hari nanti, insya Allah...

Demam Jepun dah melanda diri, so I really adore dengan Shun Oguri & Koike Teppei. Sebab watak dorang sebagai Detective.


Shun Oguri




Koike Teppei


Isn't both of them are kawai desuka? Terutamanya si Koike Teppei neh. Walaupun nama agak berbelit nak sebut, tapi lakonan dy memang kelakar. Shun Oguri memang sesuai lakon jadi detektif yang muke nak tegang je @ takde perasaan... Hihi Ape pun, sangat sukekan cerita detektif Jepun @ sayalah peminat J-pop! Haha Saya tak leh masuk sangat nak tengok drama Korea nie, Japanese tottemo hijo ni no yona! Gomennasai kalau salah eh....

Ok, sampai sini dulu merepek. Wanna continue my work! Salam.. ^__~

No comments:

Post a Comment