Tuesday, October 4, 2011

Ntah Tak Tau..

Bismillahirrahmanirrahiim...
Assalamualaikum wbt...

Masih lagi berkisar dengan teman rapat saya. Erm...luahan hati saya telah dibaca. Dan malas saya nak panjang-panjang cerita. Dia mesej dan saya pun mesej. Cume secara jujur, ape yang saya cakap kat mesej tue yang betul... Kalau anda rasa saya perangai keji, ye saya paham dan saya tau saya tak baik. Memang sangat tak baik... ^__^

Dalam hidup berkawan, macam-macam kerenah yang datang. Dalam hidup sebilik, tertekan dengan kawan, yang nie dok pasang lagu kuat-kuat, yang tue dok melalak, yang nie dok bergayut, yang nie dok menjerit panggil kawan sane sini. Okey, sape yang tak sayang kawan? Saye sayang kawan-kawan-kawan saye. Cewah! Bajet macam hot sangat ramai kawan kan... Adalah kawan, dan paling saya sayang, kawan rapat saya mase kat KUIS. Dalam keadaan macam nie, susah nak komen ape-ape. Cume ape yang boleh saya 'bold'ing  kan kat sini (ya Allah teruk bebenok bi aku) semua yang saya tulis kat sini, memang takde nak cover-cover... Memang itulah sejujurnya dari saya.

Once I say I LOVE U, I do mean it. Once I say I HATE YOU, I really do for you! Tapi...untuk konteks sahabat baik saya, saya memang tengah sangat bengang mase tulis tue, dan saya mintak maaf... Saya jujur, saya terase dengan anda TAPI saya masih sayangkan anda, sahabatku... Saya tau, saya memang mulut jahat, mulut takde insurans sume tapi setahun sekali skale je... Hehehe Takdelah, men-men je... Cume, saya betul-betul mohon kemaafan dari anda, andai kejujuran saya nie buat saya rasa saya lah manusia paling bagus, sayalah manusia paling betul di dunia, saya manusia paling berguna, oh itu TIDAK SAMA SEKALI. Again, we are not TEENAGE anymore, we are just ADULT fren... Saya harap, boleh kita selesaikan dengan cara yang bagus, walaupun untuk perkara uneducated. Memang takkan masuk silibus bidang masing-masing tapi ia masuk dalam percaturan persahabatan kita.

Ntah, saya pun tak tau nak cakap ape. Ape pun keputusan dari anda sahabat, saya redha. Andai anda memang rase kite memang tak sehaluan untuk bersahabat, terpulang. Ntah, saya kata saya taknak amek tau pasal anda, itu tipu. Saye tetap bukak fb anda, tengok status anda. Saya tetap tunggu-tunggu kalau anda ade nak cerita ape-ape perkembangan anda kat sana mase anda mesej saya. Tapi...ternyata takde... Anda mesej untuk perkara yang bukan macam masa kita rapat... Antara kita saya rasa...ada jurang persahabatan yang besar. Maaflah, saya memang manusia paling bagus cakap camnie :)

Ouh, penat nak melalut. Sekarang nie banyak bende lain saya nak kene fikirkan. Dengan saya dengar kesusahan sahabat saya di IPTA. Saya tak mampu membantu awak... Saya hanya mampu menjadi pendengar setia dan berkata mengikut tahap pemikiran saya... Berdasarkan apa yang saya tahu... Saya sayang kawan-kawan saya, lagi-lagilah classmate mase Diploma. Sayang gile! Sume saya anggap cam best fren, tapi the most best fren saya sorang je... Tapi tengah krisis... Adeh, sume saya nak cite kat blog nie kan? Cam saya sorang je ade blog. Ok, cube bace balek motto blog saye. Ape yang saya tulis nie ialah ape yang lahir dari hati saya.

Tibe-tibe perut terase lapar... Okey pesanan buat kawan-kawan, saya sayang kawan-kawan saya. Ade pape yang korang rase nak share, korang habaq lah eh... Insya Allah mane terdaya saya bantu... Sebab masa saya susah pun...saya akan cari kawan-kawan jugak kan....

Satu ayat kawan saya yang saya tersentuh, "Sampai pada satu simpang perjalanan, kita akan terpisah bawa haluan masing-masing. Kite takkan selamanya nak same je kan?" Ya Allah, terharu sangat dengan nasihat kawan-kawan. Love u more and more lah kawan-kawan yang sentiasa bagi nasihat bile saya salah... ^__^ Barakallahu 'alaikum... ^__^
Wassalam...




2 comments: