Thursday, November 18, 2010

3 iDioTs yAnG gILe

Salam sejahtera ke atas kalian...


Penah tengok cerita nie??
Dibintangi oleh Aamir Khan (Rancho), Sharman Joshi (Raju)dan R.Madhavan (Farhan)


Best sgt sbb dy mengandungi pengajaran yg sgt berguna
panduan bagaimana cara nak belajar
And saya dah tengok berulang-ulang kali cerita nie...
Dari sini saya sedar, kite kalau belajar, biarlah ikut talent yg kte ade
Klu kte dalam course Science tapi kite xleh bawak
xde makne nye buang masa stay kat course yang tu...

Cerita ni sedikit sebanyak menyentuh masa lalu saya...
Saya dulu belajar dalam aliran Sains
tapi saya xleh nak bawak langsung aliran Sains
But i've no choise and nak tak nak
saya redah kan je lah demi SPM...
SPM pulak result Science sgt mencacatkan...
Saya sedih tapi buat apa nak sedih kan?
Past still past and u cant to change ur past

Saya dapat tawaran Matrikulasi dan saya juga ada memohon utk blja kat private college
And at last, saya pilih utk tinggalkan Science demi mase depan saya...
Dalam hal ni, saya tak salahkan sesiapa

Cuma kesimpulan dari cerita ni, belajarlah ikut kesukaan anda
Gerenti anda akan dapat result yang power
Sebab anda hanya belajar mengikut kegemaran anda
dengan sepenuh hati...

Jangan lupe untuk tontoni cerita
3 IDIOTS~~



No comments:

Post a Comment