Friday, November 19, 2010

I Love To Travel Around The World


Salam 'alaik...

Selain dengar lagu dan tgok cerita, saya juga sangat gemar berjalan menjejaki tempat2 yang saya tak pernah pergi lagi (maksudnya negara selain MALAYSIA)

Alhamdulillah Allah dah pernah mengizinkan saya ke Sabah sebab kena PLKN kat sane.. Hehehe... PLKN kat KEM DI BAWAH BAYU TUARAN... Tanx to KERAJAAN MALAYSIA sebab pilih saya utk wat PLKN ke Sabah dengan FREE FLIGHT OF AIR ASIA..




Kemudian, Allah bagi lagi saya peluang untuk menjelajah ke bumi anbiya', yakni Syria... Tak pernah saya terlintas atau terfikir selama ni, akan sampai ke bumi anbiya' sambilan mengikuti KEM MUKHAYYAM AL-'ARABI tajaan KUIS. Allahu akbar... Seronok sgt... Macam2 tempat yang saya pergi dan sangat rindu untuk ziarah kembali ke bumi nie... Tanx to KUIS sebab bagi taja ke sana dengan FREE FLIGHT QATAR AIRWAYS 5STAR...


Lepas tu, disebabkan sorang classmate saya sakit (dy foreigner), saya pun ambil keputusan untuk melawat dy (sebenarnye memang saje2 nak jalan-jalan negara laen sementara passport msih hidup haha disamping tgok dy). Bukannye jauh pon, Singapore je... Hehe.. So, dapat lah tengok the true Singapore... Cantik dan menarik tapi kat sane banyak bangunan. Yang paling suke bile sampai kat satu tempat tu xegt lah tempatnye ape...Tapi ctu memang best shopping utk cenderahati... Tanx to SITI ZUNAIRAH BT ABDUL MALEE sebab sudi bawak saye jenjalan kat sne...



Saya pulak sekarang tibe2 rase nak flight ke Jepun.. Cewah... Sape yang nak sponsor ke sane... nak tau sebab ape saya begitu teruje nak ke sana? First, sebab waktu saya 6 tahun, ayah dah duduk 6 bulan kerja kat sana, KAWASAKI hanta and saya nampak ayah bergambar sebelah KEPALA ULTRAMAN!!! Wow!!! Then, sebab saya sangat kagum dengan negara Jepun. Berjaya masuk ke negara kita dengan menggunakan kebijaksanaan (dan meninggalkan kesan sengsara). Namun, kesengsaraan yang diberi itu akhirnya menyuntik semangat orang Tanah Melayu (nama lama Malaysia) untuk merdeka dan bebas daripada sebarang jajahan negara laen. Dan Jepun salah satu negara MAJU YANG MENDAULATKAN BAHASANYA SENDIRI... Salute to Japan!!





I also have a dream to be travel at some other country such as MACCA, JORDAN, MEDINA, AUSTRALIA, NEW ZEALAND etc...

I'll try harder to make my dream come true...
Please hear my every pray, Ya Allah...
Amiin...



No comments:

Post a Comment