Wednesday, November 17, 2010

sALaM PeRKeNaLaN

Assalamualaikum wbt...
Tak tau nak coretkan ape yang saya rase saat ni...
Rase sgt seronok sebab impian saya selama ini nak mempunyai blog saya sendiri...
Blog yang saya rasa insya Allah boleh same2 kita jadikan sebagai medan perbincangan...
Dan juga tempat mengeratkan silaturrahim, insya-Allah ...
=)

Untuk permulaan, saya rasa nak maen cakap2 sikit pasal kehidupan...
ye..kehidupan....
ramai orang tak tau, apa tujuan sebenar dia hidup...
adakah sekadar nak jumpe kawan, bersuka-ria
atau sekadar nak belajar dapatkan highest pointer untuk jadi terkenal

atau kerja setakat mampui ikut kelulusan, dan mempunyai sebuah keluarga?
kite selalu lupe...ape tujuan kite hidup....

Jom kite same-same engat balik
mula2 mase kte lepak kat dalam rahim ibu,
kita dah perjanjian dengan Tuhan Sekalian Alam...
kita hidup hanya untuk menjadi Khalifah-Nya di bumi ini...
jadi ape?
KHALIFAH...

Bukan senang kita nak pikul tanggungjawab kita sebagai khalifah...
Walau setinggi mana kita punya jawatan,
Walau sehebat mana suara kita di dengar dunia
Tapi ingat, kita tetap berpangkat HAMBA di sisi YANG ESA

Dalam hidup ada banyak cabaran....
Nak-nak lagi tengah usia remaja, darah tengah muda,
semua rasa nak cuba,
Sampai sanggup gadai maruah dan agama...
Jadi kat sinilah, peranan IMAN  yang kita belajar
dari kite dajah satu...
kite kne praktikkan sekarang....

Sebagai pelajar, memang tugasannya kena belajar
Tapi perlu ada masda untuk date dengan ALLAH...
Saya pernah terbaca kata seorang hukama'
Kalau kita banyak bergaul dengan ajnabi tanpa urusan yang perlu, ia akan meningkatkan kelemahan otak
Nak tau sebab nye ape?
Sebab masa tu, iman susah nak control...

Sama-samalah kita beringat...
Cukup dlu stakat nie ye...
Semoga apa yang dibaca mampu dijdikan renungan seketika...
Wassalam...
=)

No comments:

Post a Comment