Sunday, November 25, 2012

Da Nak Balik KUIS

Bismillahirrahmanirrahiim
Assalamualaikum wbt


I've few minutes more at home before I start my journey heading to BBB (Bandar Baru Bangi). And tomorrow is my first day in my fifth semester in Bachelor Syari'ah with Law. I've four semesters left before my wedding day my graduation day for degree, insya Allah. And today, I'll say good bye to my beloved family, to beloved kitchen, non-sticky pan, streamyx, cerita hantu, You Tube Downloader, bedroom, washing machine bla bla bla.

Haha Bile sampai je nak masuk nie, mula lah angin homesick aku mengada-ngada datang. Belum balik pun da homesick. Tapi, aku dah sediakan diri, prepare untuk tinggalkan keluarga sekejap untuk berjuang. Belajar pun bukan untuk suka-suka. Result tu aku akan hadiahkan pada family aku. Aku harap, dapat jadi pemangkin semangat untuk adik-adik.

Yes, I want to talk about my family. Risau sebenarnya dengan hudak-budak zaman sekarang nie secara jujurnya. Nak pulak aku tau, sekolah rendah yang adik-adik aku sekolah nie, budak-budak yang kelas last sangat bermasalah. Ponteng sekolah tu benda paling sebelah mata. Tapi, bila Haziq cerita budak-budak tu start lari rumah, I'm seriously worried about 'em. Especially with my siblings. Aku sangat bberharap, mereka pandai jaga diri. Ada dah nampak pengaruh yang tak berapa nak baik nak amek tempat kat rumah nie. I'll never let it happen!

Yes, my mum is full-time housewife. Five children more that she needs to pay her focus. Belum lagi kalau aku nie mengada-ngada itu ini. Sebab tu, aku sedaya upaya selesaikan masalah sendiri, kecualila bila aku rasa I cant to go with some problems. And selalunya, aku share cerita kat mama. Ape-ape je kat KUIS. 

Abang, 3 years younger than me. Tempat aku bergantung untuk jadi driver aku, even I've my own driving license. Hehehe. Sebenarnya, sejak dapat lesen mama tak bagi aku drive, dia kata takut lesen aku sangkut. So, aku pun memang dah LAME gileeeee tak drive. Insya Allah cuti yang tiga bulan nie aku nak belasah latih drive pulak. Cuti kali nie aku belasah kitchen. Ok lah tu kan. Every sem ada aim yang mesti kita buat. Walau bagaimana pun, aim cuti sem lepas aku tak berjaya complete kan... Sedih... May be jugak sebab malas yang terlampau. Hehe

Ok lah.
Mama dah bising sebab ada banyak lagi barang tak siap pack. Hehe Aku pulak jenis relax kang cemas mesej mama ada barang tertinggal lah ape lah,. Tu yang mama selalu mengamuk kat aku. Hehe.
See u next time readers!

No comments:

Post a Comment