Saturday, December 10, 2011

I Love My Family!

Bismillahirrahmanirrahiim...
Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah, dapat jugak online. Tadi baru lepas habis sembang sakan ngan mama, Amer, Ajiq. Masing-masing dok cerita kisah kecik-kecik. Yang Ajiq ngan Amir barulah pecah tembelang, dlu rajin sangat ponteng kelas kalo macam kelas muzik camtu, nyorok kat meja perpustakaan lah, dalam almari lah, dalam stor. Terkekek-kekek dengar. Saya tukang komen. Sebab saya kan dak pempuan, tak de lah sampai kes nyorok-nyorok camtu. Mama punya cerita saya nak gelak. Sebab mama cerita, masa mama kecik, mama memang antara best student. Dapat sambung ke sekolah agama, kira antara student yang lepas interview, cuma mama sorang wakil student perempuan dengan dua orang lagi student lelaki yang lepas. Arwah mbah lanang tak kasik mama nak masuk sekolah agama, sampai mama kene keja dengan parang, mama melompat dari tangga ke tanah, lari nyorok dalam parit. Memang kelakar kitorang dengar. Sebab arwah mbah lanang tak kasik belajar agama dulu, sebab orang yang bidang agama nie susah nak dapat keje kerajaan. Biaselah mentaliti orang dulu-dulu. Walhal, arwah mbah lanang sendiri pun kire ustaz kat kampung tue. Sedikit kompius jugak saya.

Ok, kali nie tak de nak cerita apa. Cume seronok dapat kumpul dengan keluarga walaupun abang takde. Kumpul dengan family, gelak ketawa dengan family lebih bahagia, menenangkan. Walaupun dalam otak dah susun deretan kerja yang nak kene buat.

Besok, ayah sepatutnya ada function kat Melaka, tapi ayah pun macam tak sure je nak g ke tak. Pasalnye ayah nak bawak kitorang balik kampung Pahang. Pastu hari Isnin, trus anta aku balik ke KUIS. Whoaaaaaaaaaa Tidaaaaaaaaaaaaakkkkkkk Tak dapat lah den nak manfaatkan tenet kat umah... Ngeh3 Tapi tadi tibe-tibe ayah kate, "Apa kata kita sekeluarga pegi je kat Melaka tue, lepas tue tengok kalau banyak tiket kosong, masuk je semua sekeluarga.. Habis dari Melaka baru balik Pahang." Wow!! Bunyi macam seronok! Nice! harap-harap ayah bawak g Melaka dulu, baru lah balik Pahang. Memang Le Tour De Malaysia lah aku jawab nye... Alhamdulillah... Best3!! ^__^

Yang pasal entry yang saya janji nak tulis tu bukan nie, insya Allah entry lepas nie. Okey, nak out dulu. Kang den dah online, den sambung cite yang janji tue. Salam... ^_^

No comments:

Post a Comment