Saturday, January 22, 2011

Semangat Yang Tiba-Tiba Datang

Salam....

Final exam sudah mamper bak kate orang-orang Ind0n... Hihi... Sebab siap dah dapat jadual final exam first draft... cayalah!!!! Budak2 law sem 6 this sem TUKANG BUKAK PINTU DEWAN EXAM dan juge kamilah yang TUKANG TUTUP PINTU EXAM... mentang2 lah sem akhir.... Huhuhu... Tapi takpe lah... Sem akhir... Ada masa nak habiskan masa dengan kengkawan tersayang... 

Nie nak tulis cket first draft nye kt sini...

7/2/11: 9am-12pm: PBI6122 (English)
10/2/11: 9am-12pm: ALL6113 (Arabic)
21/2/11: 2.30pm-5.30pm: SFD6103 (Nizham)
23/2/11: 9am-12pm: SUJ6103 (Law)
25/2/11: 2.45pm-5.45pm: SFR6103 (Mirath)

Memang MANTOP..... Tengah2 saya online facebook, tiba2, semangat untuk sambung belajar di Jordan datang dengan mendadak... Ya!!! Saya nak sambung pelajaran saya di sana.... Dan jika Allah izinkan....saya ingin menyambung degree saya di sana dengan 'dia'... Kalaulah dia baca apa yang saya tulis nie.... Mudah-mudahan Allah gerakkan hatinya untuk membaca luahan hati ini.... Kerana hanya 'dia' yang tahu siapakah 'dia' yang saya maksudkan....

Sambung di Jordan... Dengan pengkhususan fiqh atau syariah... Universiti Yarmouk atau Mu'tah menjadi sasaran... Jika diizinkan, biarlah aku belajar di Yarmouk... Kat sana memang pengkhususan fiqh... 4 tahun kat sana? Saya dah sedia untuk berada di sana 4 tahun... Demi ilmu, Islam, cita-cita, dan juga keluarga.... Gambaran kawan-kawan yang menyambung pengajian mereka di luar negara membakar semangat saya untuk sambung di negara orang.... Kita kena berani.... Teringat dengan ketidak'welcom'an student law k sana sesekali menggugat iman... 

Ya Allah.... Apakah Kau izinkan aku untuk tiba di sana menggali ilmu-Mu ya Rabb.... Kau kuatkanlah aku untuk terus menghabiskan sesi pengajianku di KUIS yang hanya berbaki tidak sampai sebulan... Terkadang aku merasakan racun malas itu sangat kuat.... Kucuba untuk bermujahadah dalam menggapai cita yang hanayy tinggal setapak dua.... Ya Allah.... Kau hantarkan 'dia' sebagai penguat semangatku, terima kasih ya Allah.... Yang kuharapkan, moga segalanya akan segera dimulakan dengan hubungan yang halal di sisi-Mu.... Amiin... Mudah-mudahan Kau makbulkan setiap permintaan hamba-Mu yang hina ini ya Rabbi....

No comments:

Post a Comment