Friday, August 12, 2011

Alhamdulillah... Terima Kasih Semua... ^_^

Bismillahirrahmanirrahiim...
Assalamualaikum wbt..





Nie dy laman web AkuISLAM tue. Memang sangat best2 artikelnye kat sini.




Keputusan contest: Alhamdulillah, my name at second place. TQ ALLAH ^_^


Berita nie di sampaikan oleh Kak Bella yang baik mase kami tengah borak-borak dalam fb. Serious, Allah gerakkan hati dy, untuk saya like page akuislam then saya nampak contest nie. By the way, tanx a lot sister!

First of all, mestilah time kasih banyak2 pada family, coz they really support me what I'd done as long tak lawan dengan syara' kan? Time kaseh mama, ayah and adik-adik. Insya Allah, rezeki yang kakak dapat nie kite akan kongsi sama-sama ye... Sikit atau banyak, yang penting kita berkongsi...

Buat barisang kengkawan, rasenye tak tertulis nama kengkawan dan tak dilupakan juga, cikgu-cikgu SKPU saya, SBPI SB and juga lecturer2 KUIS yang turut bagi sokongan. Terime kasih banyak2 atas kesudian meluangkan masa dan kesudian mengLIKE artikel yang tak seberapa yang saya dah tulis. Alhamdulillah.

For my beloved kengkawan, time kasih sebab sokong artikel saya dengan klik the LIKE button! The most of thanks, to my beloved sister, Kak Bella. Walaupun bukan kakak betul, I really appreciate her as my sister, sebab dia sangat baik dan sangat-sangat bersemangat, always pesan kat saya think postive dengan apa pun ujian yang datang. My beloved best fren yang saya tak pernah lupe, Fadzilah Sha'ari. Walaupun dia macam mak nenek suke dok pok-pek pok-pek kat saya, tapi, dialah kawan yang sejati. Susah senang sentiasa ada dengan saya. Semoga berkekalan ukhwah sampai syurga, sahabatku sayang... Buat my geng, Syue, Pah, Dayah, Bie, time kaseh jugak. My DSPI A and DSPI geng, time kasih... And kawan2 fb...sume2 manyak2 time kaseh.

Mesti kalo orang bace postage nie, dapat rasa yang saya sangat gembira kan? Alhamdulillah, SANGAT GEMBIRA! Walaupun tak dapat 1st place, saya xkesah. Rezeki yang DIA nak kasi utk contest kali nie 2nd place. Mane tau contest2 len 1st place? ^_~ Saya terima dan saya sangat bersyukur sebab artikel saya dapat sokongan dan saya harap sekaligus, arikel saya yang banyak kekurangan nie, dapat bagi manfaat pada semua...

Love writing? SANGAT SUKE! Dari kecik saya suke membaca alhamdulillah. Then, bile masuk sekolah menengah, BM saya getting worst dan mama sangat marah. Maintain gred B je. Dia cabar saya, saya sekolah bagus, takkanlah boleh kalah dengan abang sedara saya yang sekolah biasa. Dan..YE! Saya tercabar. Sejak daripada tue, saya pergiatkan balik skill BM saya yang lame dah saya tinggalkan melalui membaca. Mase skolah jugak, saya Form 2 macam tu, saya ada jugak anta karangan kat paper, tak ingat paper ape. Tak silap berita harian. And alhamdulillah, karangan saya terpilih untuk disiarkan dan saya dapatlah sikit saguhati. 1st time dalam hidup dapat cek. Pnye lah sedikit *batak* sebab cek tue cantik! Seyes! Rugi tak tangkap gambar dulu cek tu wat kenang-kenangan. Just ada keratan akhbar tue je mama simpan. Start daripada tue, saya terus cuba mantapkan my Mother Tongue.

Dekat KUIS pun, adalah sikit-sikit saya tulis-tulis artikel nie. Hadiah dy, walaupun bukan DUIT, tapi saya dapat 5 buah buku and bile saya total-total balik harga buku tue, dekat RM80 jugak! Waaaahhh!! Tapi saya tak bace lagi buku-bukunye... Hehehe. Just sempa selak-selak 1 buku panduan menulis by En Sulaiman Salleh, FBM's lecturer. Dia bagi guard line untuk menulis dengan baik... Yang saya paling tertarik, satu ayat dia,

"Hasil penulisan seseorang sebenarnya mencerminkan peribadi sesroang itu. Mengapa pula? Semestinya di dalam penulisan tersebut, penulis turut mengulas sesuatu peristiwa itu dengan menyertakan emosinya, sekaligus memberi gambaran awal kepada para pembaca, bagaimana peribadi si penulis."

Saya tak sempat abehkan bace lagi. Insya-Allah, saya akan bace pasneh.. ^_*
Okey, wassalam... ^_^


4 comments:

  1. weh, aku sapport jugak, xpetik pon name aku..hahha..just kidding, ikhlas dari mulut, bukan hati tau..=))..
    tahniah lagi sis..
    bagus dpt member mcm kamu nih...=)

    ReplyDelete
  2. hehe btw kan da ckp, kalo nk tulis tak tertulis
    kikiki
    apekah beza ikhlas dr mulut bukn dr hati? means just ckp je lah eh? haha
    time ksh byk2 n soe byk2 jugak sbb lupe letak name penyokong terkuat...hehe

    ReplyDelete
  3. wah , tahniah asy ....hehehe dpt ape tu ?? bngge ak dpt kwn mcm ko hehe

    ReplyDelete
  4. iera: hehe maceh iera
    yg 1st place dpt rm100, 2nd place dpt rm30, 3rd place dpt rm20
    alhmdlh, dpt pglmn siket2 ^_~

    ReplyDelete