Monday, July 16, 2012

Hidup Ini Macam-Macam Cerita

Bismillahirrahmanirrahiim..
Assalamualaikum wbt..


Sengaja tak mahu mempublish link untuk entry kali ini di facebook. Bagi saya, setiap apa yang saya publish di facebook, bermaksud saya bersedia untuk berkongsi dengan umu, mengenai sesuatu perkara. Tapi, bila saya hanya tulis dan publish, maknanya siapa yang baca, dia lah yang tau~ *ada ke orang nak bace setiap post2 saya? wink wink*

Semalam, saya dan kawan-kawan sekelas, lelaki dan perempuan keluar ke Melaka. Sebenarnya, tak ada apa yang special, cuma setakat celebrate Hariz Shah nak pindah ke UM. Congrate friend. Keep up ur good work. Pergi ke Taman Buaya, ikut Pudin punya arahan, sebab katanya nak tengok buaya. Nak gelak, tapi follow saja. Kat taman buaya biasa-biasa je. Cuma ada muslihat jugaklah di sebalik pertunjukan buaya yang diadakan. Pertunjukan silap mata,. Serius saya tak suka sebab saya tahu, mesti mereka mengamalkan perkara-perkara yang tidak betul.

Next, pergi ke Bandar Hilir. Jalan-jalan, pastu pegi Menara Taming Sari. Teringat masa diploma dulu. Pegi dengan kengkawan kelas masa diploma. Dan sebenarnya...banyak-banyak tempat yang paling selalu pegi visit ialah Melaka. Dari saya kecik sampailah ke beso.  Boring jugak dengan Melaka tapi enjoy bile ada kawan-kawan. Either girls or boys, sume orang sporting and caring each other. Dont get me wrong, as a friend. And i do love u too friends! ^^,

Saya tak reti sangat bergaul dengan lelaki, so mungkin ada yang nak cakap saya kerek ke ape ke. Up to u. Tapi bagis saya, sekali saya kenal dengan kawan-kawan, saya senang nak berurusan dengan dorang. Dan saya pun, bukan semua jenis budak lelaki saya suka berkawan. Yes, memilih kawan pun perlu kan?

Nak cerita jugak, dalam kelas saya ada sorang budak lelaki yang heartless. Please lah. Sume orang macam geram dengan ko sebab dorang kata, kalo dorang tanya, dia punya jawapan akan patahkan mood orang yang mendegar jawapan dia. Contoh situasi, "Eh, adik ko belajar kat sini ye?" Then, that boy just answer, "So?" Hahahahahahahaha memang lah heartless. Starting from now till the end, may be I love to call him HEARTLESS. And I also set his name in my phone with that name. Wehhooo Tapi dengan saya dia taklah buat gitu. Penah kawan-kawan pempuan ngadu, dorang cam tanya pasal cara pertandingan, that guy give an annoying answer. Petang tu jugak, saya tanya dia balik, soklan yang sama macam kawan-kawan saya tanya,. And he just answer perfectly to me. Mungkin, dia takut dengan saya kot, sebab saya selalu buat trademark gini kat dia, "Kalo ko xjawab aku tanya, aku boikot ko." Hahaha

Actually, saya memang selalu cakap gitu dengan budak lelaki, kadang-kadang dorang kene kan saya, saya suka cakap, "Siaplah ko. Aku tumbuk ko kang." Sambil gelak-gelak. Bunyi mungkin agak kasar but itu lah saya. Tak berapa reti nak melawak-melawak sangat, takut ada yang jatuh hati, payah. Hahaha Saya suka menjadi diri yang sebenar, walaupun saya tau, kadang-kadang saya cakap direct. Tapi dalam masa yang sama, saya cuba belajar untuk rendahkan ego dan memperbaiki diri. 

And one more, saya selalu bersembang dengan kawan-kawan karib saya. Masing-masing selalu membawa soal hati. Lelah. Penat. Perih. Setiap orang ada cerita sendiri. Ada luka sendiri yang harus dirawat.Ada duri yang tertimbus dalam ketulan hati. Sungguh, sama ada engkau lelaki atau perempuan, engkau bila terjatuh dalam ujian hati, maka sejujurnya, itulah ujian yang paling berat untuk engkau hadapi. Dan aku, juga bukanlah insan yang berkecuali bila bercakap soal hati.

Kadang kalau lelaki demand pun payah, nak perempuan high taste, tapi kalau ukur baju di badan sendiri, kau pun tunggang langgang, sorry to say men. Bila perempuan suka lelaki pun payah. This is not something easy to do, when women need to make a step forward. It was too hard, difficult and u need to be tough enough to face the result. Either u r accepted or rejected. And I'm sure, no one love to be rejected by a person that she fascinated. Yeah, itulah perkongsian antara saya dan beberapa orang kawan. Letih. Sakit. Dan masing-masing memutuskan untuk fokus pada belajar. 

Then, sampai sini dulu ye. 
Nak out. Pkul 6 ada Usrah Sinar Rohani kat masjid. Suka datang usrah je tapi tak berapa suka join program bersiri. 

Thanks for reading.
Assalamualaikum wbt ^__^

No comments:

Post a Comment