Tuesday, February 8, 2011

I Miss You My Blog!!!!!!!!

Salam....
Lame gileeeeee xjadi peng'update ' tegar blog nie.... Sori blog... Sebab saya ada blog yang 'lebih memerlukan perhatian saya'... Teeeeeettt.. Hahaha

Sebenarnya, sepanjang saya hilang sekejap dari blog nie, saya sedang berfikir dengan serius tentang sesuatu perkara yangamat penting bagi saya... Memerlukan pemerhatian yang khusus dan perancangan teliti.... Memerlukan fokus yang tinggi demi mencapai kebaikan bersama... Lama saya berfikir dan berfikir... Namun, berfikir sahaja tak mencukupi sebab bagi saya....kita tetap perlukan petunjuk Yang Esa... Siapalah kita untuk membuat sesuatu perkara tanpa bimbingan Yang Esa....

Saya sangat mempercayai petunjuk-Nya melalui istikharah.... Lalu kumulai malam itu dengan istikharah di dalam bilik di rumahku... Sengaja aku melaksanakannya di rumah kerana aku tau, di rumah aku lebih tenang dan boleh fokus. Kalau kat KUIS kang ngah solat ade pulak yang datang ketuk pintu... Haishhh... Haha... Kutenangkan fikiran dan hai, kukosongkan segalanya agar hanya berpusat pada Yang Esa... Alhamdulillah, kutemui jawapan yang sempurna dari Yang Esa.... Moga setiap gerakku mendapat panduan yang terbaik dari-Nya...

Aku teruskan berdoa dan berdoa yang terbaik untuk masa depan bersama.....
Ya Allah... Tetapkanlah hatiku di jalan yang benar...
Ya Allah.. Kau kuatkanlah aku untuk berada di sampingnya, dari dunia hingga ke syurga...
Kau izinkanlah aku menjadi teman sejatinya kala suka dan duka dalam setipa langkahnya....
Kau kuatkanlah semangatnya dalam mengharungi hidup ini...
Kau bimbinglah kami dengan panduan kitab-Mu dan sunnah Rasul-Mu ya rabb....
Kami mengharapkan berkat dari-Mu dan bimbingan-Mu....
Kerana kusedar, setiap kekuranganku, dialah pelengkapku
Begitu juga dengan kekurangannya, maka akulah pelengkapnya
Ku merafakkan kesyukuran pada-Mu ya Rabb kerana mengizinkan aku bertemu semula dengannya dalam keadaan yang terpelihara...

Ya Allah...Kau jagakanlah dia sebaiknya buat masa ini, kerana aku masih belum mampu menjaganya...
Kau izinkanlah aku menggembirakannya kala dia dalam kesedihan....
Sebagaimana apa yang dia selalu lakukan padaku tika aku diselubungi kesedihan
Seikhlasnya dariku, aku sangat menghargai kehadirannya dan aku sangat menyayanginya
Aku memilih untuk setia di sisinya ya Allah....
Kuatkan hatiku kepadanya biar pun diuji dengan pelbagai dugaan...

Ya Allah, kumohon Kau rahmati perhubungan iini
Ya Allah... Kau percepakanlah jodoh kami ya Allah...
Agar kami lebih tenang dan saling kuat
Dalam mengharungi susah senang bersama...
Agar kami rasa lebih terpelihara...
Dengan cinta yang di bina berlandaskan akad yang suci...
Bukanlah nafsu serakah semata-mata....

Ya Allah.... Dia lelaki yang sangat baik untuk kulukakan perasaannya...
Aku sangat2 menghargainya segala pengorbanan yang sanggup dilakukannya demi masa depan bersama...
Ya Allah... Kau permudahkanlah jalan kami
Kau makbulkan setiap yang kami minta ya Allah....
Kami minta dengan seikhlas hati dan merendah diri...
Kabulkan ya Allah......

2 comments:

  1. salam...
    sapela laki tuh kan capiah???
    xsbr nak tau.... hehe

    ReplyDelete
  2. hehehehe
    tunggu dan lihat~~~
    pray for me keyh
    ;p

    ReplyDelete