Sunday, April 29, 2012

Masak



Bismillahirrahmanirrahiim
Assalamualaikum wbt...

Hari nie tak kerja. Malas. Hehe. Walaupun gaji dorang bayar lebih sikit hari nie, tapi memang malas and takde mood nak kerja rini. Sebab kat rumah hari nie, semua orang ada. Adik-adik kat asrama balik. 

Sebab Ape ye saya beria-ia nak kerja dulu? Haaa sebab saya nak pergi book fair kat PWTC start dari Jumaat hari tu sampai Selasa depan. Malangnya, bukan rezeki saya nak pergi book fair kali nie. Gaji pun takde lagi. Ayah dah offer bagi pinjam dulu duit dia, nanti dapat gaji saya bayar balik tapi saya taknak. Sebab saya nak rasa dengan duit hasil kerja saya sendiri. Memang lah kalo pinjam wet ayah pun tolak wet saya jugak tapi ntah. Saya memang bajet nak pegi bile dah dapat gaji. So, xde gaji xde lah jalan. Wuwuwuuuu

One more, saya kerja sebab saya nak cuba masak macam-macam. Hehehe Masak? Kerja? Ape kaitannye? Yelah, kalau saya dah kerja, senang saya nak beli apa-apa barang untuk saya masak guna duit saya sendiri. Kalau nak mintak dekat ayah, kesian pulak. Nanti bajet ayah lari. Sebab, yang saya nak try masak bukannye bende cam biase2. Saya suka tengok masterchef, suka try makan yang saya agak cam best, tu lah pasal lidah rase macam nak makan sendiri ape yang saya suka tu, dari air tangan sendiri. Ewah! Walhal masak pun tak lah pro sangat kan. Test masak guna resepi, lepas lah. Kikikiki

Saya suka search resepi yang saya suka makan. Tak pon, saya tanya sendiri dengan orang yang jual tu, ape bahan-bahan yang dia letak. Saya suka hot and roll. Cheese dia alamak! Memang cair dalam mulut saya! Serius sedap! So hari tu, mase saya beli lagi sekali, saya tanya yang tukang masak. Apa bahan-bahannya. Sporting lah dia bagitau. Thanks so much! Dapat gaji insya Allah den jalankan projek menaikkan lemak badan. Hahaha

Saya kagum dengan Ustazah Hasnah, lecturer saya yang ikut rombongan masa ke Syria. Dia nampak simple, cool. Walhal, memasak memang superb! Kalah tukang masak kot! Baju anak-anak dia jahit sendiri. Memang saya tabik! Saya tanya diri saya balik. Skill ape yang saya dah ada? Alamak.... memang tepuk dahi lah kalo beria nak kawen tapi xde pape skill kan? Yang paling penting skill yang perlu ada pada seorang perempuan sebelum melangkah ke alam rumahtangga bagi pendapat saya, skill masak, menjahit, mendidik anak. Yang lain-lain tu sampingan lah. Ada skill lain memang bagus. 

Ok, malas nak tulis pepanjang. 
Thanks for reading.
Salam. ^__^

No comments:

Post a Comment