Thursday, March 22, 2012

Tak De Mood Nak TulisA

Bismillahirrahmanirrahiim..
Assalamualaikum wbt semua.. :)

Lamenye tak tulis pasal blog. Semenjak exam, memang tak sempat nak conteng-conteng *walaupun ada 2x kot terbababs tertulis* Sekarang, KUIS tengah cuti. 3 bulan katanya. Betul ke tak saya pun tak sure. tak pernah amek kesah bile cuti nak end up. Huhu

Exam... Entahlah... Ada paper yang membuat saya 'frust' ada yang sedang-sedang. Keputusannya??? Wallahu a'lam.. Nak harap tinggi, tak taulah boleh ke tak sebab usaha terlalu sikit. Tapi, doa itu sentiasa...

Cuti nie agak membuat saya berkira-kira nak buat ape ye? Nak keje! Hari tu ada dah offer kerja, masalahnya, Rabu hari tu dia suruh masuk. Sekarang adalah masa serabut nak pk masuk kerja awal bagai. Sebab tengah tunggu MARA satu hal, *ape kaetannye kan?* tengah tunggu nak pegi temuduga SUK minggu depan sebenarnya.. So, kalo nak keje dalam masa yang terdekat memang M.A.L.A.S. Saya cuba carik keje dekat-dekat area rumah dulu, sebab senanglah nak berulang-alik. But kalo xde, n ade nye just kat tempat len, insya Allah pegilah jugak. Kecewa jugak sebab nak keje kat area rumah nie tak dapat-dapat lagi.

Takde idea nak tulis, takde isu yang nak dibangkitkan. Terasa macam minda kosong. Oh nooooo!

Banyak dah novel-novel saya dah habiskan baca. Menyuntik semangat, bukan hanya bertemakan cinta. Sebab tu saya pernah tulis dalam status fb, bahan pembacaan kita sekaligus akan mempengaruhi keperibadian kita dan pemikiran kita. Alhamdulillah, sekarang dah banyak novel-novel islamik dilahirkan, sesuai dengan jiwa remaja kontemporari. Bukan sekadar mengutamakan isu cinta dan hati pada manusia, tapi jugak ada ditekankan tentang kepentingan menuntut ilmu, isu-isu fiqh wanita, isu ppersilatan, perubatan menruit Islam, isu keperibadian wanita Muslimah. Best sangat. Nanti saya masukkan gambar buku-buku yang saya dah habis baca.

Bersyukur jugak masa birthday dapat 2 hadiah buku, 1 dari Syue, 1 lagi dari Ustaz Shuhadak. Jazakillah kathiran! Akan sabung membaca lepas nie insya Allah. C u later readers! ;)

2 comments:

  1. pekate tulis pengalaman dan hikkmah2 di syria?? hehe

    ReplyDelete
  2. Pengalaman kat Syria sikit je.. Insya Allah nnt den tulis.. :)

    ReplyDelete