Sunday, June 12, 2011

S A N G A T T A K U T

Bismillahirrahmanirrahim...


Sangat takut... Sebab tertunggu-tunggu result upu... Medan untuk saya sambunh perjuangan pelajaran saya di peringkat Ijazah Sarjana Muda... Bukan senang rupanya... Saya tersenyum gembira mendengar khabar dua daripada kawan saya dah diterima ke USM... Namun dalam ghembira saya rupanya ada yang berduka kerana impian lain, tapi terpaksa meneruskan perjuanagn di medan yang lain kerana memenuhi impian keluarga. Sahabat, semoga engkau kekal tabah. Yakinlah engkau pasi boleh! Jangan risau kerana kami akan sentiasa mendoakan kejayaanmu. Tabah dan kuatlah sahabat...

Ada jugak saya dengar cerita, U tertentu dah call diorang sebabnye U tue dah suruh anta result final sem. Walhal mase tue result sem 6 xkua lagi! memang kompem lah kawan tu dapat UIA... Congrate kawan2. Saya pulak, kecuakan semakin menguasai diri.... haihhhh bilekah result mau keluar... Tak sabar dan cuak sebenarnya.... Yang result rayuan SPM pulak 14 Jun nie leh cek. Lepasan STPM, Diploma??? Bile pulak... 
Ya Allah... Seseungguhnya, sesangat lah cuak...

Ape yang mampu dibuat sekarang ialah...berdoa... Pasrah kepada DIA sebab DIA tau apa ang terbaik untuk kita...kan3... 

Saya nak doa dapat U yang mane pun saya tak tau... Mase mule-mule mohon dlu, semangat saya nak belajar dalm bidang Fiqh berkobar-kobar.. Sekarang? Saya asa sangat cintakan law! Susah saya nak tinggalkan buah ati saya yang dah sebati nie walaupun baru 3tahun kami kenal, tapi saya sayang sangat2 dengan Syariah Law! Dapat bidang belaajr apa nanti saya pasrah aje lah.... Sebab tue yang terbaik yang DIA pilihkan untuk saya... Sekarang hanya mampu berdoa, semoga diri yang hina ini diberi kesempatan untuk belajar dalam bidang yang trerbaik, yang difikirkan-Nya sesuai dan mampu untuk saya bawak... 

Wallahua'lam...
Wassalam...

No comments:

Post a Comment